Locomotieven
NS 1001-1010

 
Niets uit deze website mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt, door middel van kopie, op digitale of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van auteur en/of webmaster.
 
 
KD 068-12       26-07-1981        NS, 1009, nadert Roosendaal met goederentrein 730303 (Kijfhoek - Roosendaal).
 
 
ZW 003-33        01-05-1972        NS, 1003, in afwachting van de volgende inzet te Roosendaal.
 
 
ZW 018-22        03-08-1975        NS, 1007, goederentrein op zondag naar Rotterdam IJsselmonde, kort voor de spoorwegovergang in de Gastelseweg te Roosendaal. Op de achtergrond staat de wagenwerkplaats met ervoor de woning voor de vroegere depotchef en uiterst rechts de vroegere wachterswoning 18. Het tracé van de lijn Lage Zwaluwe - Roosendaal lag tot 3 november 1907 parallel aan het raster rechts en pal langs links van de wachterswoning.
 
 
ZW 022-06        13-12-1975        NS, 1004, vertrekt met gtr. 531956 (lege bietentrein) naar Limburg, kort voor de spoorwegovergang in de Gastelseweg te Roosendaal.
 
 
ZW 022-13        16-12-1975        NS, 1004, passeert met gtr. 593311 (volle bietentrein) het station aan de oostzijde te Breda.
 
 
ZW 029-07        24-05-1976        NS, 1007, in afwachting van vertrek later op de ochtend met een goederentrein van Roosendaal naar Rotterdam IJsselmonde
 

ZW 037-15        09-10-1976        NS, 1004, nadert Breda (oostzijde) met een rit vanwege het afscheid van de rijtuigen plan D.
 
 
ZW 037-16        09-10-1976        NS, 1004, vertrekt in Breda (westzijde) met een rit vanwege het afscheid van de rijtuigen plan D.
 
 
ZW 038-14        12-11-1976        NS, 1004, passeert Breda aansluiting (Bda) met een goederentrein naar Rotterdam IJsselmonde.
 
 
ZW 039-01        10-12-1976        NS, 1001, passeert met een bietentrein de brug over de Mark aan de westzijde van het station Breda.
 
 
ZW 039-04        10-12-1976        NS, 1001, passeert het landelijke Zegge met een lege bietentrein, op weg naar Limburg.
 
 
ZW 047-35        03-09-1977        NS, 1007, bij aankomst te Roosendaal met goederentrein 720524 (Goes - Rotterdam IJsselmonde).
 
 
KD 002-06        13-08-1977       NS, 1007+1158, is gereed voor vertrek te Roosendaal, met goederentrein 720524 (Goes - Rotterdam IJsselmonde). In Roosendaal is locomotief NS 1158 bijgeplaatst.
 
 
ZW 047-36        03-09-1977        NS, 1007+1108, passeert de wagenwerkplaats te Roosendaal, kort na vertrek met goederentrein 720524 (Goes - Rotterdam IJsselmonde). In Roosendaal is locomotief NS 1108 bijgeplaatst.
 
 
ZW 048-06        26-09-1977        NS, 1009, nadert met een goederentrein uit Rotterdam IJsselmonde de brug over de Mark aan de westzijde van het station Breda.
 
 
ZW 057-23        18-08-1978        NS, 1009, nadert met een goederentrein naar Rotterdam IJsselmonde het station Gilze-Rijen. Rechts ligt het uithaalspoor, waarop vroeger het accordement Vliegveld Gilze-Rijen aansloot.
 
 
ZW 059-05        08-10-1978        NS, 1010, nadert de spoorwegovergang in de Heerma van Vossstraat te Roosendaal (Hulsdonk) met een trein spoorwegbelangstellenden van Rotterdam CS naar Goes. De trein is in Roosendaal aangebracht met locomotief SSN DB 23.023, waarna locomotief NS 1010 de reis naar Goes verzorgt. Vervolgens komt deze locomotief los terug Roosendaal voor het 'driehoeken' van de DB 23.023.
's Middags vindt het 'driehoeken' van de stoomlocomotief plaats, getrokken achteruit vanaf Roosendaal naar Breda, getrokken vooruit van Breda naar Lage Zwaluwe en getrokken achteruit van Lage Zwaluwe naar Roosendaal, waarna hij na het innemen van water 's avonds aan het perron gereed staat voor de terugreis met de trein uit Goes naar Rotterdam CS.
 
 
ZW 059-13        08-10-1978        NS, 1010, SSN DB 23.023, getrokken achteruit van Lage Zwaluwe naar Roosendaal, ter hoogte van de Nieuwenberg bij Roosendaal.
 
 
ZW 059-21        08-10-1978        NS, 1010, na aankomst met een trein spoorwegbelangstellenden uit Goes in Roosendaal, en plaats makend voor locomotief DB 23.023 van de SSN.
 
 
ZW 059-31        13-10-1978        NS, 1005, passeert met een goederentrein naar Rotterdam IJsselmonde de steenfabriek De Vijf Eiken (tussen Gilze-Rijen en Dorst).
 
 
ZW 060-05        13-10-1978        NS, 1001, passeert de steenfabriek De Vijf Eiken (tussen Gilze-Rijen en Dorst).
Wie zal er winnen, de auto op de zandweg of de locomotief op de spoorweg?
 
 
ZW 060-12        13-10-1978        NS, 1009, passeert het nog landelijke Gilze-Rijen met een bietentrein naar Roosendaal..
 
 
ZW 064-22        08-06-1979        NS, 1008, passeert met een goederentrein naar Rotterdam IJsselmonde de steenfabriek De Vijf Eiken (tussen Gilze-Rijen en Dorst).
 
 
ZW 067-35        17-07-1979        NS, 1007, passeert met een goederentrein in de richting 's Hertogenbosch de spoorwegbrug bij Culemborg.
 
 
ZW 068-12        17-07-1979        NS, 1008 (met éénbeen-stroomafnemers), passeert met een goederentrein naar Venlo het station Dordrecht.
 
 
ZW 069-30        21-07-1979        NS, 1010, passeert met leeg materieel van Heerlen naar Maastricht het dorp Voerendaal.
 
 
ZW 106-17        07-11-1981        NS, 1001, vertrekt met gtr. 533957 (lege bietentrein) naar Limburg, kort voor de spoorwegovergang in de Gastelseweg te Roosendaal.
 
 
ZW 106-31        21-11-1981        NS, 1001, vertrekt met gtr. 533957 (lege bietentrein) naar Limburg en rijdt ter hoogte van de Meirestraat te Roosendaal. De suikerfabriek is in werking en dat is te zien aan de stoomwolken.
 
 
ZW 106-33        05-12-1981        NS, 1010, nadert Zegge met gtr. 533957 (lege bietentrein), kort voor de spoorwegovergang in de Spiekestraat.
 
 
KD 076-01        19-12-1981        NS, 1009, passeert met gtr. 533957 (lege bietentrein) Zegge, kort voor de spoorwegovergang in de Kapelstraat/Spoorstraat. De sloot naast de spoorweg is in het najaar gegraven en biedt in decemeber 1981 enkele dagen lang schaatsplezier aan de plaatselijke jeugd. Voor de NS 1009 is het in december 1981 bijna afgelopen. Op de NS 1010 na gingen alle locomotieven naar de sloper.
 
 
KD 063-01        27-04-1981       Overigens had locomotief NS 1009 op 27 april 1981 nog even gefigureerd als 'trekkracht' voor het gloednieuwe SNCF-treinstel TGV 023 na aankomst in Roosendaal.
 
 
KD 063-01        27-04-1981       Eerder die dag was dat SNCF-treinstel in Roosendaal aangebracht door locomotief NMBS 2604 en vastgelegd ter hoogte van Nispen. Met dat treinstel werd (op eigen kracht) van 28 tot en met 30 april 1981 een aantal promotieritten in Nederland gereden.